Villkor och köpinformation
Varor som tillverkas på beställning har en ordinarie leveranstid på mellan 1-3 veckor, när vi börjat tillverka efter beställning kan ni inte ångra köpet.
Observera att högtider som påsk, midsommar, jul och nyår kan förlänga leveranstiden.
Vi skickar alltid så fort vi kan
Vi levererar för nuvarande endast inom Sverige. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och annan information från en dag till en annan. Priset är beroende av tillgång av material som används för tillverkning av varan.
När du handlar av oss accepterar du villkoren:
Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK), med momsen inkluderad. Momssatsen på våra produkter är 25 %.
Man måste vara över 18 år för att beställa av oss. Är man minderårig krävs enligt lag målsmans tillstånd vid handel på nätet.
Om du inte har fått någon orderbekräftelse inom 2 arbetsdagar efter lagd order har något blivit fel, kontakta då oss.
Priser
Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive 25% moms, men exklusive frakt.
Offert på brodyr och vinyltryck som har lämnats av oss är giltig i 14 dagar om inget annat avtalats. I samband med beställning får du komplett prisinformation och besked om aktuell leveranstid. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra priser och köpvillkor. De priser och köpvillkor som du får vid ditt beställningstillfälle gäller givetvis!
Frakt och emballagekostnad
Pris är (inkl. 25% moms) inom Sverige.
Samtliga försändelse skickas med Postnord.
Varubrev 1:a-klass, spårbart till postlådan från 79kr ink.moms
Varor med värde över 100:- eller 50g och upp till 2 kg skickas (försäkrat och spårbart till brevlåda ) med Postnord.
Frakt uppdateras i varukorg men kan justeras manuellt av mig och du får alltid information om eventuella ändringar.
Du kan alltid välja spårbar leverans i kassan.
Postnord-paket når oftast din brevlåda eller ditt serviceställe inom 1-2 dagar och max en vecka från att vi skickat.
Får du ingen avisering, titta i skräpkorgen i ditt e-postprogram så att brevet inte har fastnat där.
Hör alltid av dig om du inte har ditt paket inom 14 dagar!
Om ditt köp är skadat vid leverans eller om du skulle fått fel vara ta omgående kontakt med oss via epost. [email protected]
Du som kund ansvarar för att den leveransadress du lämnat till oss är riktig.
Betalning via nets easy, kort eller Swish.
Vi skickar inte varan eller påbörjar tillverkning av specialbeställda varor förrän vi ser att vi har mottagit din betalning.
Observera att det ibland kan ta 1–3 dagar innan vi kan se inbetalningar på kontot.
Hämtas inte försändelsen ut i tid och går i retur till oss, så debiteras du en avgift på upp till 500:- för att täcka våra kostnader (och du får inte tillbaka några pengar av ursprungskostnaden).
Avbeställning
Skulle du ångra din beställning eller om du vill ändra något, skicka snarast ett mail till [email protected] så att vi förhoppningsvis hinner ändra eller stoppa beställningen. Du har rätt att avbeställa en vara innan den tillverkas, men har vi köpt material till din beställning eller påbörjat arbetet / utfört arbetet har vi rätt att kräva ersättning för detta. Om vi inte levererar inom vår överenskomna tid har du rätt att häva avtalet.
Retur & ångerrätt och reklamation
Om du mot förmodan ångrar ditt köp eller inte är nöjd så skicka snarast e-post till oss [email protected]
Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar på distans. Tiden gäller från att du hämtat ut varan till att vi fått den åter.
OBS gäller inte specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Vid retur/byte står du för returporto samt transportrisk (OBS! Vi rekommenderar alltid spårbar frakt!). Efter att returen mottagits och granskats av oss skickar vi ersättningsvaran eller återbetalar värdet av varan (minus frakt) inom 14 dagar. Om felet beror på oss så står vi för fraktkostnaderna.
Så här gör du vid retur/byte
1. Skicka ett mail till [email protected] och avvakta vårt svar.
2. Packa väl. Återanvänd gärna förpackningen ni fick varan i. Var försiktig när du försluter paket. Fastnar klister eller tejp på varan kan den bli skadad och då kan ev. ej återbetalning ske. Returnera aldrig varor utan att ha kontaktat oss i förväg enligt ovan. Vi löser inte ut försändelser returnerade mot postförskott eller efterkrav.
Icke godkända returer
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi godkänner inte returer av varor som brister i något av följande
• Är uppenbart använda eller på annat sätt avviker från originalskicket.
• Om etiketter saknas eller är skadade.
Vi vill ha din retur hos oss inom 14 dagar från det att ditt paket hämtades ut, glöm inte att det kan ta några dagar med posten och tills vi hunnit hämta ut paketet.
Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se
Information om distansköplagen finns på konsumentverket.se
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför min kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från min sida, som gör att jag ej kan hålla nämnda avtal, skall utgöra grund till att jag befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Övrigt
Alla våra produkter är handgjorda, detta innebär att små variationer i tillverkningen kan ske. Detta då en handgjord vara aldrig kan ha samma toleransgrad i tillverkningen som en maskintillverkad produkt . Vi garanterar att alla plagg och produkter håller hög kvalité och är skickligt tillverkade, men utseendevariationer kan uppstå vid manuell mätning, tillskärning och sömnad.
Dessa variationer är en del av det som gör hantverk så unikt. Därför måste du som kund förstå att vissa rimliga fel kan finnas i produkten. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel på sidan. Vi försöker göra vårt bästa för färgåtergivningen, men tänk på att färger kan återges olika på olika skärmar, dessa skillnader är inte skäl nog till återköp.
har du frågor om färg, mått, passform eller annat?
Maila, vi hjälper gärna till och svarar så fort vi kan! [email protected]
I våra ateljéer vistas hundar och katter ibland, givetvis försöker vi få bort alla spår efter dem, men vid allvarlig allergi kan det vara bra att veta.
Företagsinformation
Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
Spirux handelsbolag
Innehar F-skatt
Organisationsnummer: 969791-8721
E-postadress: [email protected]
Telefon: Helen 076-1263421, Jennyfer 073-9453436
Spirux HB
Valthornsvägen 2D
149 50 NYNÄSHAMN